.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی شنبه

پرتاب لنگه كفش توسط منتظرالزيدي خبرنگار عراقي به سوي بوش كوچك رئيس جمهور آمريكا آئين نامه مصاحبه مسئولان بلندپايه كشورهاي غربي در حضور خبرنگاران را تغيير داد. بسياري از دولت هاي غربي از جمله آمريكا و انگليس بلافاصله بعد از اين واقعه دستور دادند صحنه مصاحبه با سران كشورها طوري ترتيب يابد كه فاصله ميان خبرنگاران و مصاحبه شونده ها زياد باشد بطوري كه امكان رسيدن لنگه كفش به آنها كاملا منتفي باشد.

ابراز خشم عليه افراد منفور توسط لنگه كفش كه مخصوص عرب ها بود اكنون به شيوه اي براي اعلام نفرت عليه دولتمردان آمريكائي نيز تبديل شده است . طي روزهاي گذشته مردم آمريكا در تظاهراتي كه عليه جنگ طلبي بوش در شهرهاي مختلف آمريكا داشتند لنگه كفش هاي خود را به طرف نماد بوش پرتاب كردند.

نشريه انصار حزب الله در روزهاي اخير حملات خود به علي لاريجاني را تندتر كرده و نوشته است شيطان بزرگ از رياست او بر مجلس شوراي اسلامي خوشحال است . حمله به علي لاريجاني توسط اين نشريه و ساير رسانه هاي همسو از هنگامي آغاز شد كه وي همايش 30 سال قانونگذاري و نظارت را در روز 12 آذر ماه جاري برگزار كرد و علاوه بر سخنراني روساي مجالس بعد از انقلاب در اين همايش نمايندگان دوره هاي مختلف نيز در آن شركت كردند. مخالفان مي گويند چرا ملي گراها اجازه يافته اند در اين همايش حضور يابند.

وهابيون دور جديد تبليغات عليه تشيع را آغاز كرده اند. به گزارش خبرنگار « جهان » در چند روز اخير كتابي توسط وهابيون سعودي در بين الحرمين در ميان حجاج فارسي زبان توزيع مي شود كه در آن واقعه عيد غدير خم توسط مولف وهابي آن رد شده است . مولف كتاب « راهي براي كشف حقيقت » فردي به نام محمد باقر سجودي است كه اصل آن به زبان عربي بوده اما به زبان فارسي ترجمه شده و در مسير تردد حجاج ايراني و غيرايراني فارسي زبان در بين الحرمين ـ ميان مسجدالنبي و قبرستان بقيع ـ در شمارگان زياد قرار داده و به رايگان ارائه مي شود.

عليرغم كاهش بودجه شبكه هاي غيرانگليسي بنگاه سخن پراكني بي بي سي وزارت خارجه انگليس اعلام كرد بودجه اين بنگاه براي شبكه فارسي زبان بيش از دو برابر افزايش يافته است . به موجب تصميم مجلس انگليس بودجه شبكه فارسي زبان بي بي سي از هفت ميليون پوند در سال مالي قبل به حدود 15 ميليون پوند در سال مالي جاري افزايش پيدا كرده است . براساس اين گزارش بودجه شبكه عربي زبان نيز از 19 ميليون پوند در سال مالي گذشته به 21 5 ميليون پوند در سال مالي جاري افزايش يافته است .

اولين آثار امضاي قرارداد استعماري ميان آمريكا و عراق درحال ظاهر شدن هستند. سفارت آمريكا در بغداد از دولت عراق خواستار مسدود كردن فعاليت هاي تجاري بازرگاني فرهنگي و مراودات ايران در جنوب اين كشور شد. به گزارش خبرنگار « تابناك » منابع موثق در دولت عراق هم اكنون تاييد مي كنند كه سفارت آمريكا رسما از عراق خواسته است روابط خود را با ايران به ويژه در جنوب اين كشور محدودتر كرده تا سرانجام اين روابط مسدود شود. بنابر اين گزارش سفارت آمريكا همچنين در درخواست خود با طرح اين نكته كه ايران مي تواند منافع دراز مدت آمريكا در عراق و منطقه را به خطر اندازد حضور معنوي ايران را در جنوب عراق زير سئوال برده و اعلام كرده است كه نگران اين هستند علاقه مردم عراق در جنوب اين كشور به ارتباط با ايران به يك عادت تبديل شده و در دراز مدت امكان قطع آن وجود نداشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.55 seconds.